نتایج آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان برای ورود به پایه هفتم اعلام شد + لینک مشاهده نتایج اقلام ضروری برای کوله‌پشتی زائران اربعین مصدومیت ۵ زائر ایرانی در تصادف ون با جرثقیل در عراق شاخص اصلی در انتخاب عینک آفتابی استاندارد چیست؟ بیشتر سرطان‌های کبد قابل پیشگیری هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند هوای گرم سال تحصیلی دانشجویان نو ورود از ۲۶ مهرماه آغاز خواهد شد حادثه واژگونی آمبولانس اورژانس در اصفهان با کولر روشن خودرو هم از گرمازدگی در امان نیستید زنگ خطر باروری زنان ایرانی به صدا درآمد «انگور» میوه بهشتی برای سلامت قلب و مغز دستگیری کلاهبردار شیاد در مشهد با تیزهوشی یک طلافروش آغاز ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جامع پایانه مرزی «دوغارون» خراسان رضوی صدرنشین پاک‌ترین هوای شبانه‌روز گذشته (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) «روزبه وادی» جاسوس موساد به‌اتهام افشای اطلاعات شهید هسته‌ای اعدام شد (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) حکم اعدام «مهدی اصغرزاده» تروریست داعشی اجرا شد (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) پاپوش خطرناک زن جوان برای نامزد خیانتکارش | جسدی که هرگز پیدا نشد! قتل مسلحانه برای چند دانه آلو در نزدیکی مشهد | نیمی از سر مقتول جلوی چشم فرزندانش متلاشی شد انکار قتلی که در حضور شاهدان رخ داد ! نجات جان کودک مسموم شده با مواد مخدر در نیشابور آیا نام‌گذاری «کوروش» برای فرزندان ممنوع شده است؟ دومین کامیون با راننده کودک در گناباد توقیف شد +عکس(۱۴ مرداد ۱۴۰۴) مجازات توهین کردن در قانون چرا چرخ قانون افزایش جمعیت ایران لنگ می‌زند؟ | افشاگری درباره پشت پرده مخالفان تصادف مرگبار در محور دهلران با ۳ فوتی و ۵ مصدوم (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) زلزله شاهرود را لرزاند + جزئیات (۱۴ مرداد ۱۴۰۴) ثبت ۶۹ فوتی در تصادفات جاده‌ای استان‌های مرزی اربعین تکلیف امتحانات معوق دانشگاه‌ها مشخص شد | زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ اعلام شد
سرخط خبرها

آیا بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است؟ | ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور فعالیت می‌کنند

  • کد خبر: ۲۹۴۵۰۸
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
آیا بهزیستی مدعی‌العموم مناسب‌سازی است؟ | ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور فعالیت می‌کنند
سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مدعی‌العموم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی است و این قانون را اجرا می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی افزود: حق مردم است که جامعه دسترس پذیر شود و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای ما ملاک عمل است. در این قانون چند نکته مهم است که باید خیلی روی آنها تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به ۱۱ حلقه مفقوده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: راهبرد اصلی در ارتباط با افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان و کم بینایان، توانمندسازی با رویکرد تلفیق سازی و با نگاه اجرایی مشارکت محور و محله گرا است که بسته‌ای در این رابطه در حال تهیه است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: نظام تصمیم گیری در بهزیستی، نظام دانش بنیان، مشارکت محور، تجربه گرا، خانواده کانون و معلم مبنا خواهد بود. برنامه‌هایی در این زمینه داریم که به زودی هماهنگ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: قبول ندارم بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، نیرو کم دارند برای اینکه تمام مردم اگر تشکل پیدا کنند، می‌توانند کارمند بهزیستی باشند. باید اختیار و مجوز به این تشکل‌ها دهیم تا شاهد معجزه بهره وری باشیم. مشارکت نهاد‌های مردم در بهزیستی ضروری است.

وی اضافه کرد: آرمان جامعه امروز دستیابی به جامعه دوستدار انسان است. جامعه دوستدار انسان دارای سه مولفه دوستدار کتاب، دوستدار کودک و دوستدار دارای افراد دارای معلولیت است. اگر جامعه با این سه مولفه سامان یابد، جامعه دوستدار انسان تشکیل می‌شود که جامعه‌ای فراگیر، با فرصت برابر، عادلانه و بدون مانع است.

ماموریت‌ها مانند سر بزرگی روی پیکر لاغر بهزیستی شده است

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۷ مرجع قانونی بیش از ۱۵۰ ماموریت برای بهزیستی تعریف کرده اند. ماموریت‌ها بزرگ شده اند و ساختار بهزیستی کوچک شده است. ماموریت‌ها مانند سر بزرگی روی پیکر لاغر بهزیستی شده است.

حسینی تصریح کرد: اگر بخواهیم با این پیکر لاغر شده ماموریت‌ها را انجام دهیم، نمی‌توانیم، اما اگر مردم و تشکل‌ها را مشارکت دهیم، موفق خواهیم شد.

فعالیت ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در کشور

اسماعیل برقی معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در این نشست از فعالیت ۲۴ مدرسه مستقل نابینایان در شکور خبرداد و با اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: ما جزو ۴۰ کشوری هستیم که قانون در این زمینه وجود دارد که امیدواریم نکات آن مورد توجه همه ارگان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: شهر خوب، شهری است که مناسب سازی شده باشد و آموزش و پرورش خوب، آموزش و پرورشی است که بتواند فرصت‌های برابری برای همه دانش آموزان ارائه بدهد.

معاون امور توانبخشی و آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس خاص، ویژه و استثنایی داریم و ۲۳ هزار دانش آموز در مدارس فراگیر یا پذیرا تحصیل می‌کنند که ویژگی آن این است که دانش آموزان استثنایی در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود در کنار همسالان و در محیطی با کمترین محدودیت بتوانند تحصیل کنند.

برقی تصریح کرد: از این تعداد سه هزار دانش آموز با آسیب بینایی در مدارس خاص، ویژه و استثنایی داریم و ۵۲۰۰ دانش آموز با آسیب بینایی در مدارس تحصیل می‌کنند و همچنین هفت مجتمع خوابگاهی برای آنان فعال است.

وی ادامه داد: در دانش آموزان نابینا باید کنش شناختی مورد توجه قرار گیرد، اما این کنش شناختی به تنهایی کفایت نمی‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->